måndag 15 augusti 2016

Ny stad, ny koloni

Nu har det gått tre och ett halvt år sen min koloni i Linköping såldes och de senaste två åren har jag haft en ny koloni i Helsingborg dit jag flyttade efter kolonin blev såld. Jag har inte känt något behov av att dela med mig så mycket som jag gjorde förut men av olika anledningar har jag fått tillbaka den inspirationen. Jag berättar mer om varför senare. Först tänkte jag bara för sista gången nämna kolonin i Linköping och sen är den åter ett minne blott, med respekt för att det är en annan familj som "bor" där nu.

Efter den blev såld har det blivit en hel del reportage i olika tidningar efter att Karin Johansson och hennes kollega tagit fina bilder och skrivit text om stugan och mig. Det har publicerats i Expressens Leva & Bo, i den norska tidningen Bolig Pluss, Bolists tidning Bättre Hem och nu senast Hemmets Veckotidning.



Det är både skoj och lite surrealistiskt att se sig själv i tryck, en riktig egoboost samtidigt som jag tycker att det är historia nu och inte så himla speciellt att skriva om men man är väl som vanligt hemmablind.

Efter jag insett att jag kommer bli Helsingborgare ett tag så köpte jag en ny koloni på Fredriksdal Östra. Dubbelt så stor som den förra både hus och trädgård. Allt var fantastiskt fint i trädgården så jag har mest hållit efter det som var, invändigt har jag gjort om precis allt. Så klart... Ibland tänker jag att jag kanske tagit mig lite vatten över huvudet, dubbeltomt och hörntomt så det är mycket att hålla efter men det är mitt paradis och jag trivs bra här.

Efter att ikväll försökt att återbekanta mig med bloggformatet och alla tekniska finesser så ska jag nu försöka mig på att beskriva mitt nya koloniliv så får vi se vad det blir av detta. Välkomna tillbaka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar